Bractwo Pielgrzymkowe

Na Tradicampie 2016 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Jacek Pytel
Poniedziałek, 01 Maj 2017 21:12
W dniach 7 - 10 lipca 2016 roku piecioosobowa grupa tworzącej się w naszym Bractwie sekcji rowerowej pielgrzymowała na rowerach po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej na Jasną Górę. W drugim dniu pielgrzymki włączyliśmy się w "Tradicamp", tygodniowe spotkanie "tradsów" z całej Polski. Relacja z tego wydarzenia poniżej.

Piątek, 8 lipca, dzień drugi. Na noclegu w Rzędkowicach spało się wspaniale – cisza, świeże powietrze, do snu śpiewają jaskółki których na posesji jest z kilkadziesiąt. Pakujemy sakwy, żegnamy się z przemiłą gospodynią oraz dwoma pieskami które robiły wszystko, żeby się z nami zaprzyjaźnić. Wracamy na rowerach do Skarżyc na Mszę Świętą; poza mną żadna z pozostałych osób nie uczestniczyła we Mszy Świętej Trydenckiej, dlatego miałem pewne obawy jak zareagują. Pierwsze pytanie po jej zakończeniu brzmiało: czy my na pewno byliśmy na Mszy Świętej katolickiej. Po zapewnieniu że jak najbardziej był zachwyt nad dostojeństwem i powagą przy celebracji. Tydzień, w czasie którego my wędrowaliśmy po Jurze, wybrali sobie na spotkanie miłośnicy Mszy Świętej w rycie przedsoborowym z całego kraju skupieni w duszpasterstwach tradycji katolickiej. Obozowali w Rzędkowicach na campingu (stąd nazwa zlotu „Tradicamp”), przez cały tydzień uczestniczyli w wędrówkach po okolicy, różnych zajęciach, dyskusjach a nade wszystko Mszach Świętych trydenckich w kościele we Włodowicach. Wyjątek stanowił piątek, kiedy przeniesiono się do Skarżyc. Już pakując się do dalszej drogi ucięliśmy sobie krótką pogawędkę z przedstawicielem organizatora „Tradicampu” oraz księdzem Pawłem Gwoździem, który odprawiał Mszę Świętą. Okazało się, że jest naszym „ziomalem” pochodzącym spod Tarnowskich Gór (parafia w Tworogu), kiedy dowiedział się skąd przyjechaliśmy, zaczął z nami „godać”. Moim towarzyszom podróży trudno było zrozumieć, że Mszę Świętą która zaniechana została kilkadziesiąt lat temu może odprawiać ksiądz z trzyletnim stażem. Ksiądz Paweł posługiwał w parafii w Pawonkowie obecnie zaś w parafii Wniebowzięcia N.M.P w Bytomiu. Spotkaliśmy go w listopadzie ubiegłego roku na pielgrzymce tradycjonalistów na Jasną Górę gdzie prowadził Różaniec i umówiliśmy się na tegoroczną, która odbędzie się w dniach 18-19 listopada.

Nasza czwórka przed kościołem w Skarżycach