Bractwo Pielgrzymkowe

Pracowity środek maja PDF Drukuj Email
Wpisany przez Jacek Pytel
Poniedziałek, 20 Maj 2019 19:41
Od piątku 17 maja do poniedziałku cztery dni później Bractwo zostało rzucone w wir wydarzeń lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich.

Morgi, piątek, 17 maja. W parafii p.w Św. Jacka na Morgach członkowie Bractwa spotkali się na Mszy Świętej w intencji stowarzyszenia, którą odprawił proboszcz tutejszej parafii ks. Mirosław Dubiel. Prezes Bractwa, Jacek Pytel włączył się aktywnie w liturgię poprzez czytania mszalne i śpiew a także Modlitwę Wiernych w gwarze śląskiej. Po Mszy Świętej udaliśmy się do pobliskiej restauracji na spotkanie integracyjne przy kołoczu upieczonym przez Bożenę Stolorz i Zosię Gądzik oraz chlebie ze smalcem produkcji Ireny Mikuła.

Poniżej kilka zdjęć ze spotkania, niestety kiepskiej jakości bo robionych telefonem komórkowym’

Zdjęcia (kliknij)

Bendoszka Wielka, sobota 18 maja. 11 edycja rodzinnego rajdu szlakami Jana Pawła II w tzw. „Worku Rajczańskim”. Byliśmy tam prawie zawsze, z wyjątkiem dwóch ostatnich lat: rok temu byłem po operacji kolana, dwa lata temu uroczystość została odwołana ze względu na warunki pogodowe. Bywały rajdy przy większej naszej frekwencji, w tym roku 19 osób pojechało busikiem.

Miałem obawy, czy w tym roku nie powtórzy się sytuacja sprzed dwóch lat. Od początku maja z małymi przerwami lało, na dodatek ostatnio ochłodziło się i w górach spadł śnieg. Kiedy dzwoniłem we wtorek do znajomego sołtysa Rycerki Górnej Tadka Banasia powiedział, że na Przełęczy Przegibek pod szczytem Bendoszkileży 20 centymetrów śniegu, ale rokowania są dobre. I sprawdziła się po raz kolejny prognoza Górala z krwi i kości: sobotni poranek powitał nas słońcem. To słońce towarzyszyło nam praktycznie do końca raju: dopiero kiedy schodziliśmy do schroniska po zakończeniu trochę pokropiło.

Program uroczystości tradycyjny: w południe nabożeństwo różańcowe, o 13:00 Msza Święta poprzedzona wypuszczeniem gołębi. Po Mszy Świętej redyk owiec (ale w stadzie znalazło się również kilkanaście kóz), potem zostaliśmy zaproszeni na góralską watrę i pieczenie kiełbasek.

W poniższym linku zdjęcia z rajdu.

Zdjęcia (kliknij)

Mysłowice, poniedziałek 20 maja. We czwartek dowiedziałem się od Tereski Bialuchy z Koła Brzezinka, że w poniedziałek ma być w Mysłowicach Prezydent Polski, Andrzej Duda. Szybka akcja w piątek na Morgach podczas spotkania integracyjnego i ekipa była zmontowana. Wystawiliśmy sztandar w składzie: Heniek Gądzik (chorąży) oraz Anka Bartecka, Danka Rozmus, Irka Gaża i Gienia Sobczyk. Poczynania całości grupy koordynował Heniek Stolorz.

Nasza ekipa pojawiła się na mysłowickim rynku przed piętnastą. W licznym gronie pocztów sztandarowych był jeszcze drugi sztandar ze Związku Górnośląskiego, z Brzezinki. I jedna i druga grupa pięknie zaprezentowała się górnośląskich strojach regionalnych. Prezydent na rynku spotkał się z mieszkańcami naszego miasta później zaś złożył wiązankę kwiatów pod tablicą w Urzędzie Miasta poświeconą bohaterom walk o polskość Górnego Śląska, Powstańcom Śląskim

W poniższym linku zdjęcia z uroczystości.